Image Map Facebook Instagram Contact Bloglovin' Ask.fm

2013. március 16.

Megszűnik a Google Reader?!


Pár napja a Google hivatalosan is bejelentette, hogy július 1-jétől nem lesz elérhető a Google Reader több más szolgáltatással egyetemben. A magyarázat szerint folyamatosan csökkent a felhasználók száma, ezért szüntetnék meg az Olvasót. A hír nagy felháborodást váltott ki és petíció indult ellene, amit már több tízezren írtak alá. 

A kérdés, hogy minket bloggereket és olvasókat ez mennyiben fog érinteni? Gondolom, nem vagyok egyedül közületek, akik az Olvasóval követték eddig az egyes blogokat és értesültek az új bejegyzésekről. Nem tudom, mi fog történni az eddig követésre használt Google Kapcsolattal (feliratkozásokkal) sem, de annyi bizonyos, hogy a Blogger már levette a modulok listájáról és helyette a Google+ követők alkalmazást kínálja fel. Kérdem én, akkor elveszíthetjük az eddigi követőinket? Szerintem felháborító, hogy pusztán anyagi megfontolás miatt rákényszerítenek bennünket egy újabb alkalmazás használatára, amiről szintén ki tudja megmondani, hogy mennyire lesz hosszú életű? Hogy regisztrálni fogok-e a Google+ szolgáltatásra? NEM, számomra épp elegendő a blog és a facebook profil "karbantartása" is, arról nem beszélve, hogy a Google+ szolgáltatási között egyelőre nem találtam Olvasó funkciót. Azonban senkit sem szeretnék elveszíteni az eddig követett blogjaim közül, ezért végül a Bloglovin mellett döntöttem. Tudom, sokan már ismeritek és használjátok is ezt az oldalt, de talán van, akinek még új információ. 

A lényeg, hogy akár a facebook profil oldalatokkal, vagy e-mail címetekkel a szükséges négy adat megadása után (név, felhasználónév, email, jelszó) már használhatjátok is az oldalt. A bal oldali sávban pedig rögtön felkínál a Google Reader felhasználók számára egy olyan opciót, amely segítségével pár perc alatt kényelmesen importálható a teljes Olvasónk listája. Én már meg is tettem, így az általam követett blogok listája immár biztonságban van. Regisztrálás után lehetőségetek van a saját blogotokat is hozzárendelni a profil adataitokhoz, majd a blog oldalsávjában elhelyezni egy követés gombot.


Engem ezentúl itt (is) tudtok követni:


Elképzelhető, hogy ez az egész csak egy marketinghúzás a Google részéről, hogy minél több embert toborozzanak a Google+ szolgáltatásukhoz,  de szerintem jobb elővigyázatosnak lenni. Ti is hívjátok fel az Olvasóitok figyelmét erre a változásra. 

Ti hol fogjátok ezentúl követni az olvasott blogokat?

23 megjegyzés:

  1. én már követlek ott is ^^ lehet, hogy marketinghúzás, de nem árt bebiztosítani magunkat...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy, köszönöm! *.* És egyetértek, be kell biztosítani magunkat..

      Törlés
  2. hát ez sajnos elég szomorú, mert én bár regelve vagyok google+ra de utálom, és nemsokára törlöm is magam. itt számomra akkor megszűnt a blogolvasás...bloglovin al már nem akarok szórakozni, meg összekapcsolni sem szeretném fb al..mail címmel meg nem akarok priváttal commentelni, új címet meg nemfogok ezért regisztrálni..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én most regisztráltam, nem muszáj fb-vel összekapcsolni(én se tettem) és egy kattintásra át tudod vinni az eddig olvasott blogjaidat a bloglovin'-os követésekhez... az meg, hogy az e-mail címedre mit küld és mikor, beállítható :)

      Törlés
    2. Bloglovin't egyébként nem muszáj összekapcsolnod a facebook profiloddal (én sem tettem), az e-mail címre pedig csak azért van szükség, mert oda küldik az aktiváló linket, utána már teljesen függetlenül tudod használni az oldalt és követni a blogokat. :)
      Szerintem egy próbát megér, a Google+ regisztrálásnak amúgy én is nekiálltam, de félúton elegem lett az egészből, hogy csak a privát fiókommal tudom összekapcsolni, a Bloglovin' viszont tényleg áttekinthető.

      Törlés
    3. értem köszi. ha nem küld mást a mailcímre akkor lehet regelek..
      egyébként google+ban meg az a röhej hogy besem léptem hónapok óta, és mindent pakolgat ki az üzenőfalamra :S telefonról a privát képeimet szinkronizálja meg ilyenek :S
      és ráadásul nem találom hol kell megszüntetni :O

      Törlés
    4. Remélem nem baj hogy itt írok Galateának, de a Google+-t én csak letiltani tudtam:

      - a gmail-en belül a jobb felső sarokba levő képemre kattintottam és ott a "Fiók" szóra ( ez volt a link: https://www.google.com/settings?authuser=0 )
      - ott a 4. opció a Google+, görgetni kell le-le-le és legalul van egy olyan hogy "A Google+ letiltása -- Letilthatod a Google+ szolgáltatást (vagy törölheted a teljes Google-profilodat), ha ide kattintasz." A link pedig ez volt: https://plus.google.com/u/0/downgrade/
      - utána pedig annál a linknél felajánlja hogy "Google+-tartalom vagy a teljes Google-profil törlése", ott pedig a Google+ tartalmat választottam.

      Törlés
    5. köszi a segítséget! megpróbálom ezt énis

      Törlés
  3. Részemről is kisebb sokk volt ez az infó, ezért örülök hogy rátaláltam a feedlyre és a bloglovinra,mindkettő jó opció és nagyon gyorsan átvihetjük velük az eddig olvasattokat, egyáltalán nem bonyolultak :) A Google+-t meg inkább nem is kommentálom...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A bloglovin'nak én is nagyon örülök, szimpatikus, hogy egyszerű (felesleges infóktól mentes!) és könnyen átlátható. :) Attól még számomra kérdéses, hogy ezek után mennyire veszik a fáradtságot az olvasók egy újabb "felülethez".. :/

      Törlés
  4. Július messze még, addig vagy kitalálnak valamit, vagy kitalálunk mi valamit mint olvasók és mint írók... kicsit valóban dühítő, hogy kész helyzet elé állítanak minket. Sőt engem inkább az idegesít, hogy minden egyes általam követett blogot most kövessem be újra máshol? Elég macera, ráadásul aki nem csatlakozik a bloglovinhoz azt el is veszíthetem így :( Vagy marad a Sminkbox, de az meg csak a magyar beauty blogokhoz jó... Kicsit off, de ha már megszűnés: a Formspring is megszűnik azt is most jelentették be, érdekes egybeesés.
    Még nem ismerem annyira a Google+ szolgáltatást sem, szóval morcos vagyok. Nagyon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a bloglovin szerencsére átpakolja a követéseidet ha összekapcsolod a google fiókoddal
      formspring helyett pl esetleg jó lehet az ask.fm

      Törlés
    2. Igen, ez így van, senkit nem fogsz elveszíteni azért, mert ő nem regisztrált külön a bloglovin'ra. :) Csak engedélyezned kell a hozzáférést a gmail fiókodhoz és pikk-pakk átkerül az olvasólistád.
      Ezen a Formspirngen is csak pislogok ma, tényleg érdekes egybeesés.
      A Google+ szolgáltatásról annyit, hogy nekem elég volt két perces ismerkedés, nem szimpatizálunk egymással! :DD

      Törlés
  5. FÚÚÚ én eddig ezt át sem gondoltam így.Na ki kell dolgoznom egy tervet erre a vészhelyzetre...ilyenkor nem szeretem a változásokat :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bennem is csak most kezd tudatosulni. Szerintem első lépésnek jó megoldás a bloglovin', legalább nem veszítjük el a követett blogjainkat, de rengeteg minden még nem tiszta nekem sem. Ha kitaláltál valami szuper tervet, mindenképpen számolj be róla. :)

      Törlés
  6. ???
    Bloglovin', a többit még nem tudom.

    VálaszTörlés
  7. Én is megtettem a megfelelő óvintézkedéseket az olvasott blogjaim védelme érdekében, hála ennek a bejegyzésnek! nagyon hasznos volt úgyhogy ezer kösziii :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy hasznosnak találtad! Remélem, sokan hajlandóak lesznek megtenni ezt a lépést. :)

      Törlés
  8. Szia. Köszi az infót, eddig még nem is hallottam erről. Megtettem a kellő lépéseket.
    A bejegyzésedet megosztottam a blogomon, persze a forrás feltüntetésével. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy segíthettem. Elég friss információ, pár napja látott csak napvilágot, de már elég nagy a felháborodás miatta.
      Köszönöm a hivatkozást. :)

      Törlés
  9. Konkrétan most sokkot kaptam .. Most ez mi már? Rá akarnak minket kényszeríteni a Google + használatára? Na mindegy.. :) Köszönöm a tájékoztatást,regisztráltam és már követlek is bloglovin'-on is.:) Nagyon meglepődtem,hogy már 15 követőm van ott(köztük Te is köszönöm :D) , majd holnap ki is irom a blogomra, hogy ott kövessenek,mert meg fog szűnni a google követők. xoxo:Yvett,http://divat-mania.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne aggódj, én is sokkot kaptam a hír hallatán. Nekem is volt már pár követőm bloglovin'on mikor beregisztráltam, valószínűleg azért, mert az olvasón keresztül eddig is tudtak ott követni, függetlenül attól, hogy én regisztráltam-e az oldalra. :)
      A Google+ nálam felejtős, nagyon nem szimpi. :S

      Törlés